Eddig is tudatában voltunk annak, hogy a legnépszerűbb social media csatornák egyszerűen megkerülhetetlenek a mai kor embere számára, de azzal, hogy Ferenc pápa regisztrált az Instagramra, hivatalosan is bebizonyosodott: aki számít, az kommunikál a közösségi médiában.
A Római Katolikus Egyház feje három éve regisztrált a Twitterre és azóta több, mint 25 millió követőt gyűjtött, akikhez 9 különböző nyelven címezte rövid üzeneteit. Március közepén a pápa újabb social media csatornát illesztett a kommunikációs mixébe: regisztrált az Instagramra.
Amikor egy átlagember elkezd használni egy új közösségi felületet, az első követőket általában más applikációkon keresztül, vagy a telefonja névjegyzékéből szerzi. Mivel jelen esetben Ferenc pápáról beszélünk, megjelenését az Instagramon nyilván napokkal előbb kommunikálta a Vatikán sajtóirodája, így az érdeklődök tudták, mikortól kereshetik őt a felhasználók között.
A Vatican Radio hírei szerint azt követően született a döntés az Instagram használatáról, hogy a pápa találkozott a cég ügyvezetőjével, Kevin Systrom-mal. Ferenc pápa (korábban Jorge Mario Bergoglio) @Franciscus néven található meg a fotómegosztó alkalmazásban. Első képét, melyen imádkozás közben láthatjuk, március 19-én, 12:25-kor posztolta a „Pray for me” üzenettel.
Bár a folyamatok kissé lassabbak és nehézkesebbek egy olyan intézmény esetén, mint az egyház, az utóbbi időben egyre tudatosabban és gördülékenyebben használják ki a social media nyújtotta előnyöket. Természetesen (és persze sajnos) a posztok mögött nem maga Ferenc pápa áll, hanem egy nagyon komoly csapat, akik előre megalkotott stratégia alapján tesznek közzé tartalmakat a pápa nevében.
Azzal, hogy a 79 éves pápa megjelent az Instagramon is, csak tovább erősíti azt az előremutató látásmódot, mely pápaságát jellemzi, és mellyel jogosan érdemelte ki a „cool” jelzőt bizonyos körökben.
Comments are closed.