A Facebook megmutatta, hogyan zárták az első negyedévet, mi pedig okkal feltételezhetjük, hogy boldogok tőle és ünnepelnek egyet a nagy kék térképet látva. Megmutatjuk a havi, napi aktív felhasználói számaikat, de a cikk végén a bevételeikről is szót ejtünk.
Így alakultak a Facebook havi aktív felhasználói számai!
Szépen látszik a folyamatos növekedés.
Jelenleg már majdnem havi 2 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet a kék óriás, köszönhetően az igen kimagasló, 17%-os növekedésnek az elmúlt negyedévben. 1,94 milliárd aktív felhasználó. Leírni is sokkoló. Hát még ha azt nézzük, hogy a következő negyedévben egészen biztos, hogy elérik a következő nagy mérföldkövet.
De mi a helyzet a napi aktív felhasználói számokkal?
A havi aktív felhasználók száma 1,227 milliárdról egészen 1,284 milliárdra gyarapodott, ami a havi aktív felhasználók 66%-a. Tavaly egész éves szinten ugyanez az arány volt megfigyelhető. Ha pedig megnézzük a két fenti diagramot, látszik, hogy a legnagyobb növekedést, ahogyan a képeken is látszik, Ázsia és az Atlanti térség hozta a Facebooknak. Ezeken a területeken majdnem megduplázta a havi aktív felhasználók növekedésének ütemét, havi szinten pedig el is érte ezt.
A Facebook egyébként is jobban fókuszált mostanában azokra a térségekre, ahol nem olyan erős az internetkapcsolat. Így például bevezették a Facebook Lite-ot és az Instagram egy kevesebb adatforgalmat igénylő verzióját is, amit a nemrégiben lezajlott F8 konferencián jelentettek be.
Ez utóbbi különösen fontos a Snapchattel való versenyzésben, ugyanis a Snap Inc. kizárólag a fejlett piacokra összpontosított eddig, így kvázi versenyelőnyhöz juttatja a Facebookot a lemaradozott térségekben. Persze, nem csak ezeken a helyeken van hova fejlődni!
Mark Zuckerberg nemrég azt nyilatkozta, hogy habár eddig eléggé le voltak maradva a vizuális trendekkel, most már igazán rákapcsoltak – legyen szó technológiáról vagy fejlesztésről, kiemelve a Camera Effects Platform-jukat, ami megnyitotta a fejlesztők számára az AR (Augmented Reality) használatának lehetőségét. Mark arról is beszélt egyébként, hogy az AR új hirdetési lehetőségeket is rejt magában.Kíváncsian várjuk mik ezek, és mit tudunk majd kihozni belőlük!
Ennyi bevételt tudhat magáénak a Facebook!
Ha már a reklámoknál tartunk, nézzük is meg, hogyan alakultak a bevételeik. A Facebook 8,3 milliárd dolláron áll az első negyedévben, túllőve, sőt túlszárnyalva az elemzők előrejelzéseit is.
És ha már bevétel, nézzük meg ezt geográfiai alapon is. Bár a legnagyobb fejlődést az ázsiai régióban érték el, bevételben még mindig a jó öreg USA és Kanada vezet.
Még több érdekességet szeretnél megtudni a Facebook első negyedévéről? Akkor kattints ide, várnak még meglepő diagramok!
Comments are closed.