Az outdoor reklámok mellett a legtöbb ember úgy halad el, hogy igazán meg sem látja őket, fel sem fogja a marketingüzenetet. De mi történik akkor, ha egy óriásplakát frissítőt vagy kóstolót kínál? Vajon akkor is szó nélkül is elhaladunk mellette?
Az elmúlt két- három hétben tomboló, már-már elviselhetetlen hőségben találtam egy esettanulmányt a holland McDonald’s által indított mini-kampányról. Bár Hollandiáról az első asszociációm nem a forróság, július első napjaiban ők is kaptak egy kis ízelítőt a 30°C feletti kánikuláról. A gyorsétterem lánc egy igencsak szokatlan akcióval igyekezett lehűteni a melegtől szenvedő hollandokat. Amszterdam legforgalmasabb utcáján, a Damrak-on kapott helyet egy speciális city-light, melynek két oldalán 50-50 darab McFlurry-s papírpoharat helyeztek el. A megjelenés ettől még nem lenne nagy szenzáció, a különlegességét az adja, hogy amint a hőmérő higanyszála elérte a 38,6°C-ot, a vitrin ajtaja kinyílt. Azok, akik a citylight-ból elvett poharakkal bementek a legközelebbi McDonald’s-ba, ingyen kapták a hűsítő fagyi desszertet.
Íme egy nap, amikor a kánikulában még melegebbért könyörögnek az emberek:
A McDonald’s kampányát megelőzően a Coca-Cola és a Carlsberg már előrukkolt hasonló megoldással:
Elsőként a Coca-Cola indított egy Coke Zero kóstoltató kampányt, melyben a jól megszokott mintaosztogató hostess promóció helyett új ötletek bevetésével juttatták el a terméket a potenciális fogyasztókhoz. Céljuk az volt, hogy megismertessék a Coke Zero ízét azokkal, akik eddig idegenkedtek tőle, és így minél több emberrel szerettessék meg „mindenmentes” kólát. A kampány részeként úttörőként használták a Shazam-ot TV és rádió reklámok alatt arra, hogy elvezessék a felhasználókat egy ingyen palack Coke Zero-t biztosító kuponhoz, melyet országosan a nagyobb élelmiszerüzletekben lehetett beváltani. Interaktív citylight plakátok, Twitter üzenetek és koncertek, sportesemények alatt bejátszott rövid szignálok segítségével tették széles körben elérhetővé az akciós kuponokat. A használt eszközök mindegyike lehetőséget biztosított a fogyasztóknak arra, hogy kipróbálják a terméket egy interaktív, iható reklámon keresztül.
De ha már outdoor vonalról indultunk, mindenképp említést kell tennem arról a hatalmas órásplakátról, melyet a NCAA férfi kosárlabda bajnokság Final Four hétvégéjére készítettek. A 11×8 méteres poszteren 1,4 km hosszúságú csőrendszer futott keresztül, melynek végén egy Coca-Cola automatából bárki szabadon engedhetett magának Coke Zero-t, aki épp arra járt és megszomjazott.
A dán sörmárka, a Carlsberg („Probably the best beer in the world”) elsőként Londonban állította fel a világ legmenőbb óriásplakátját. „Probably the best poster in the world”, mindössze ennyi olvasható fehér betűkkel a zöld háttéren. A lényeg azonban épp a szöveg alatt található: egy sörcsap, amiből bárki csapolhat magának egy pohárral. Az akció olyan sikeres volt, hogy a sörre szomjazó angolok hosszú sorokban álltak a csap előtt, a cég marketing menedzsere pedig ígéretet tett arra, hogy több más városban is felbukkan még a plakát. Bízom benne, hogy európai turnét is terveznek neki. 🙂