Offline aktivitás még soha nem hozott annyi Facebook lájkot, mint a brazil C&A-nak a Contigo! magazin által megvalósított kampánya.
Bármennyire is egyszerűnek tűnik, mégsem olyan könnyű kicsikarni egy-egy lájkot, vagy még inkább megosztást a Facebook aktívnak tűnő felhasználóiból. Főleg, ha az egy direkt márkaüzenet. A brazil C&A azonban gondolt egyet, és a Microsofttal, a Timmel és a DM9DDB ügynökséggel közreműködve egy részben print, részben online reklámmal rukkolt elő. Az eredmény az lett, hogy olyanok is lelkesen nyomkodták a lájk gombot, akik amúgy e téren nem nevezhetők aktív felhasználónak.
Azok a C&A vásárlók, akik korábban a Facebookon regisztráltak, augusztusban kaptak a lakcímükre egy speciális Contigo! magazin példányt egy személyre szabott hirdetéssel illetve egy beépített, saját adataikkal felprogramozott chippel. Az olvasóknak a beépített lájk gombok segítségével szavaznia kell a hirdetésben szereplő két modell valamelyikére. A szavazás sikerességét egy felvillanó LED jelezte. Az olvasó választása ezt követően a C&A oldala mellett a felhasználó idővonalán is megjelent, így a márkaüzenet az instant megosztás által mindjárt az ismerősökhöz is eljutott.
A kampány nagyszerűen teljesített, és valószínűleg még jobb lehetett volna, ha kicsivel korábban állnak elő ezzel az ötlettel, hiszen a Facebook nemrég szigorította a külső alkalmazásokból származó automatikus posztok elérését.
A brazil C&A amúgy nem először próbálkozott efféle rendhagyó, digitálisan megtámogatott megoldással. Ugyanis, az üzletekben lógó vállfákon helyet kapó számláló megmutatta, hogy az adott ruhadarabot hányan lájkolták a C&A weboldalán, bízva benne, hogy ezzel segítenek a potenciális vásárlóknak a választásban.
Forrás: http://hu.socialdaily.com/articles/2014/09/02/fizikai-lajk-gombbal-hirdetett-egy-magazinban-a-ca