Ha az ember egy pillanatra elgondolkodik azon, hogy az autók műszerfala hogyan épül fel, akkor érdekes következtetésre juthat. A mai autók legtöbbje még mindig mutatós műszereket használ a sebesség és a fordulatszám kijelzésére, sok esetben az üzemanyagszint és a motorhőfok jelzésére is. Használunk a napi életben például mutatós műszereket még? Nem nagyon, mivel például a karórák esetén akár elavultnak is tekinthetjük őket. Egyfunkciósak a mai sokfunkciós okostelefonok mellett és ahhoz képest pedig sok helyet foglalnak. Leginkább divatcikknek tekinthetjük őket. A mutatós műszerfal kijelző is ebbe a kategóriába esik, kevés funkció sok helyet foglal.
Öntudatlanul is próbáljuk okosítani az autónkat, az okostelefonunkat próbáljuk használni navigációként, vagy a telefon funkciót kihangosítással. Újabban az Apple Siri, vagy a Google OAA segítségével már a hangvezérlést is meg tudjuk valósítani. Ebben a folyamatban a legtöbbször a legegyszerűbb problémát is nehéz megoldani, konkrétan az okostelefon elhelyezését szélvédőre tapadó tartóval szokták legtöbben megoldani. Ez egy sokmilliós autó esetén a XXI. században akár házi barkácsolásnak is hívható.
A hír, miszerint az Audi teljesen képernyős, monitorhoz hasonló műszerfallal jelentkezik, forradalminak hangzik, de valójában egy 5-10 éves lemaradást pótol. Ebbe a sorba tartoznak még az Apple CarPlay tervezett funkciója vagy a Google Android hasonló törekvései. Kiemelni egyedül a Teslát érdemes, az ő elektromos autóikat már eleve egy óriási képernyővel tervezték és mobiltelefonról is elérjük az autónk különböző funkcióit. Óriási sikert is érnek el, a mai képernyőkhöz szokott és informatikai funkciókkal megtámogatott életünkben az a csoda, hogy a többi autó nem így működik.
http://www.origo.hu/auto/20140108-audi-tt-muszerfal-elozetes.html
http://www.apple.com/ios/carplay/
http://www.teslamotors.com/models/features#/interior
http://www.hwsw.hu/hirek/51556/google-auto-open-automotive-alliance-oaa-android.html