A Kreatív is írt a napokban egy szerintem nagyszerű társadalmi célú kampányról, melyben az Instagram mint csatorna tökéletes választás volt. Louise Delage 25 éves, Párizsban él, és élvezi a pezsgő nagyvárosi életet. Insta posztjai egy tipikus jómódú nyugat-európai fiatal életét mutatták be: városi séták, vacsorák, bulik, nyaralás szép helyeken, egy kis Boomerang, egy kis #latergram, semmi kirívó. Ám “Louise” nem valódi személy volt, hanem az Addict Aide nagyon szépen kimunkált kampányszemélyisége. Ugyanis – bár egyáltalán nem feltűnő módon – minden egyes posztban volt valami közös, felbukkant az alkohol valamilyen formában. Valamennyi képen és videón ott egy boros- vagy sörösüveg, vagy valamilyen boros- vagy koktélospohár – néha a háttérben, néha kifejezetten fókuszban.
Ez volt ugyanis az egésznek a lényege. A “francia lány” legutolsó posztja egy videó volt, amiben felfedték, hogy ez a BETC reklámügynökség TCR kampánya, és a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaira akarták vele felhívni a figyelmet. Egyfelől arra akarták ráirányítani a figyelmet, hogy mennyire nehéz felismerni olyasvalakinek a függőségét, aki közel áll hozzánk, illetve hogy annyira része az alkoholfogyasztás a mindennapoknak, hogy nagyon nehéz lehet kiszúrni, ha valaki túllépi azt a bizonyos “mértékletes fogyasztást”. Engem a kampány alapötlete egy kicsit a londoni TFL “Moonwalking Bear” kampányát juttatta az eszembe, de az biztos, hogy a relevancia és a kivitelezés is 10/10 pontos 🙂
Ami különösen tetszett, hogy milyen durva tempóban gyűjtötte maga köré a követőket Instagramon mindössze pár hét alatt: augusztus elsején regisztrált, de másfél hónap alatt több mint hatvanezren követték. A BETC azt is megosztotta, hogy milyen módszerrel turbózták fel a követők számát: naponta 3 posztja mellé számos népszerű hashtag került, illetve a tinédzserek körében legnépszerűbb, legbefolyásosabb felhasználókat követték be, mert az ő visszakövetésük aztán megdobta a “Louise” followereinek számát is. Az Instagram-fiókhoz hozzárendeltek egy botot is, ami főleg olyan nőket követett be, akik divatbloggereket, bulvárújságírókat, celebeket követnek. Így nagyjából 3000 bekövetéssel össze tudtak szedni majdnem 20 ezer követőt. Ezenkívül fiatal véleményvezéreket is felhasználtak (20-100 ezer követővel), akik maguk is terjesztették Louise oldalát a követőik között.
A szervezők “szemfelnyitó” kampánynak szánták az aktivitást, ami a fiatalkori alkoholfüggőség veszélyeire figyelmeztet. Bár abban kicsit csalódottak, hogy “menetközben” senki sem szúrta ki a masszív piálást, de mint tudjuk az Instagram inkább a felszínről és nem az elmélyedésről szól… Mindenesetre a kampányt záró videót több mint 160 ezren látták, és remélhetőleg néhányan elgondolkodnak majd a barátaik (vagy éppen saját maguk) alkoholhoz való viszonyához.
Comments are closed.