Rájár a rúd a Twitterre mostanában. Folyamatosan csökken a felhasználói szám mindemellett a trollháborúban sem ékeskednek, ráadásul most még elbocsájtások is jönnek.
A Twitter mélyrepülése már egy ideje érzékelhető a piacon, de a bevételeik és részvényárfolyamuk 40%-os csökkenése az eladás irányába taszította a céget. A Google és a Salesforce mellett a Disney is jelezte vételi szándékát, de végül egyikük sem vette meg. A költségcsökkentés sajnálatos ámde annál inkább bevett módját vetik be: 300 ember munkája lesz oda a mostani elbocsátási hullám alkalmával.
Eddig arra hivatkoztak a befektetők előtt, hogy profit termelés híján legalább a mikroblog szolgáltatásukat sokan használják, ez azonban mára már nem mondható el róluk. Jelenleg 310 millió aktív felhasználója van, amely még az Instagramnál is sokkal kevesebb, a Facebook bázisának pedig csupáncsak ötöde.
A menekülő utat a teljes eladás helyett abban látja még Jack Dorsey vezérigazgató, ha az egyes jobban menő részlegeket kiárusítják, így pl. a Vine-t, a Fabricot vagy a MoPubot. Azt, hogy melyik lesz az az erős kéz, amelyik kihúzza a céget ebből az óriási gödörből, a hamarosan megjelenő negyedéves pénzügyi jelentésből és Dorsey stratégiájának bejelentéséből várhatjuk.
Comments are closed.