2016-11-30 12:59 | Forrás: IT café
Magyarországon készült az a szoftver, amely a vásárlók viselkedésmintái alapján személyre szabott kedvezményeket és termékeket ajánl, sőt arra is figyel, hogy a lehető legmegfelelőbb időpontban lépjen kapcsolatba a fogyasztóval.
Sokan utáljuk a spameket és ezt a marketing guruk is tudják, mégis nap int nap bombáznak bennünket teljesen irreleváns, érdektelen, haszontalan (és legtöbbször olvasatlanul törölt) hírlevelekkel, ajánlatokkal.
Ennek ellenére meggyőzőek voltak Merklik László szavai, aki az Emarsys Technologies egyik alapítója, illetve a B2C marketing cloud stratégiai termékfejlesztését vezeti. A cég sajtótájékoztatója ugyanis arra épült, hogy a vezetők elmeséljék, mit tesznek a fenntartható, hatékony vásárlásösztönzésért.
Az Emarsys AIM (Artifical Intelligence Marketing) feladata az, hogy a hatalmas mennyiségű rendelkezésre álló adat feldolgozásával automatizáltan javítsa az egyes kampányok minőségét és hatékonyságát.
A több millió vásárlóra tervezett marketingkampányoknál igazi kihívás a személyes jelleg megtartása, hiszen ekkora mennyiségű adatot emberi erővel feldolgozni, elemezni, rendszerezni lehetetlen. Ilyenkor jön jól a mesterséges intelligencia, amely könnyedén szolgáltat adatot a személyes, egyénre szabott kommunikáció megvalósításához.
A személyes kedvezmények rendszere, a viselkedésminták alapján történő termékajánlás, illetve a jól időzített információátadás segítségével az Emarsys fejlesztése eléri, hogy a vállalatok és a vásárlók számára is kedvező kapcsolat alakuljon ki – mondta Otti Levente, az adatokért és kutatásért felelős csapat vezetője.
Viselkedési mintákat gyűjtenek a webshopok, e-mailek, push-notifikációk reakcióiból, ahogy azt is tudják, ki, mikor, mennyit hezitálva vásárolt. Ami ennél is érdekesebb, az a modellezés, aminek segítségével arra vonatkozó adatokkal is rendelkeznek, hogy az adott ügyfél várhatóan mennyit költ majd a jövőben, így a kampányok ténylegesen igazíthatók a fogyasztói igényekhez. A világszerte hatszáz főt foglalkoztató Emarsys technológiai-fejlesztőközpontja Budapesten található, és mintegy 120 fős hazai szakembernek ad munkát.
Monostori Krisztián (alapító, CTO) megerősítette, hogy elviekben a technológia alkalmas lehet az értékesítés-támogatáson túli hatékonyság növelésére is, de eddig jótékonysági, politikai, vagy HR megkeresést nem teljesítettek. Persze a társadalmi felelősségvállalás keretein belül együtt gondolkoznak civil szervezetekkel is, például felmerült, hogy az aktív véradókat is motiválhatnák az AIM segítségével. Monostori azt sem zárta ki, hogy toborzó, mozgósító kampányokban is hasznát vehetnék a mesterséges intelligenciának.
Comments are closed.