A Facebook, miután nem tudta felvásárolni a Snapchat appot, 2016 nyarától teljes pályás letámadást indított az alkalmazás fő funkciója, a rövid időn belül eltűnő üzenetek frontján. Először az Instagram Stories jött be 2016 augusztusában, ami egészen jó fogadtatásra talált. Ezután bizonyos országokban 2016 októberétől – mindenkinek másnak pedig 2017 márciusától – felvirradt a “Messenger Nap”, a Facebook Messenger hasonló funkciója. És ha ez nem lett volna elég, nemrég megjelent a Facebook Stories is magában a Facebook appban. Sőt, a szintén a “családba” tartozó WhatsApp is gazdagodott ezzel a funkcióval. Éppen csak a mikrosütővel nem lehet sznepcsetelni mostanság.
Zuckerbergék azt akarják, hogy minden létező termékükkel 24 órán belül eltűnő üzeneteket küldjenek egymásnak a felhasználók. Lássuk, hogy most 2017 tavaszának végén melyik platformnak sikerült becserkésznie a kis szellemet? A sikerlista a következő:
1. Instagram Stories
Ahogy azt a cnbc.com cikkében olvashattuk, a Facebook 2017 áprilisának közepén jelentette be, hogy az Instagram Stories-nak már több mint 200 millió napi felhasználója van, azaz durván az Insta felhasználók harmada próbálta ki és/vagy használja rendszeresen ezt a funkciót. Januárban ugyanez a szám még csak 150 000 millió volt, tehát a növekedés elég impozáns, sőt meghaladta a Snapchat márciusban jelentett 161 milliós felhasználói számát is.
Szerintem ennek az lehet az oka, hogy a Snapchat és az Instagram felhasználói köre között van a legnagyobb átfedés, ők a legfiatalabbak és az Insta “amúgy is” képek megosztására szolgál.
2. Messenger Day
Korábban már írtam róla itt a blogon, hogy a második frontot a Messenger alkalmazásban nyitotta meg a Facebook a Snapchat ellen. Ennek már kicsit ellentmondásosabb volt a fogadtatása, mert masszívan belenyúltak az alkalmazás megszokott és addig elég letisztult felületébe. Elég sok felhasználót idegesített, hogy az általában megszokott “lehúzás” nem frissítéssel, hanem a kamera megnyitásával járt (én még azóta sem tudtam megszokni). Mindenesetre egyre többen kezdték el használni a Messenger mára (2017 április) 1,2 milliárdra duzzadt felhasználói táborából, és – bár pontos számokat nem találtam – a Techcrunch ezen cikkében a Facebooktól lelkesen úgy nyilatkoztak, hogy a várakozásaikat meghaladó mértékben kezdték el használni a tinédzserek.
3. Facebook Stories
2017 első negyedévében először a tesztországokban, majd Magyarországon is elérhetővé vált a Facebook Stories. Ez a legfrissebb kihívó mind közül, és egyelőre az eredmények is itt a legkevésbé biztatóak. Ahogy azt nemrég a Crane FB oldalán is posztoltuk, eddig úgy tűnik, hogy szinte senki sem kapott rá erre a lehetőségre. Bár a Facebook alkalmazásból, a hírfolyamba posztolás logikájától nem lenne idegen egy-egy Story megosztása sem, de valószínűleg a Facebook (1,7 milliárd!) felhasználói közül sokan még csak hallomásból sem találkoztak eddig az eltűnő üzenetekkel, vagy már alapból azt sem értik, hogy mik ezek a felső sorban megjelenő karikák (amik a legtöbb felhasználónál 1-2, de leginkább 0 “sztorit” mutatnak).
És mit tesz a Snapchat?
Az biztos, hogy elég nagy nyomás alá kerültek, ezért kíváncsian várjuk, hogyan tudják majd tovább növelni felhasználói bázisukat és a tiniken kívül másokat is megnyerni maguknak. Nincs kizárva, hogy a márkák és hirdetők is visszakanyarodnak a “beváltabb” platformok felé, hiszen sokan közülük eddig sem igazán tudtak mit kezdeni azzal, hogyan legyenek jelen, illetve milyen releváns tartalmat adjanak még a Snapchaten.
Képek: techcrunch.com és vulcanpost.com
Comments are closed.