Lássuk, mire kell figyelni ennek érdekében. Az első fontos feladat, hogy levelünk átjusson az egyre érzékenyebb spam szűrőkön. Az alábbiakat érdemes szem előtt tartani.
Az első fontos feladat, hogy levelünk átjusson az egyre érzékenyebb spam szűrőkön. Az alábbiakat érdemes szem előtt tartani.
Mit tegyünk?
SPAM FILTER ELKERÜLÉSE
- Az eDM feladóját és annak e-mail címét pontosan adjuk meg! (Tartózkodjunk a noreply@ és agjgj2783848@ jellegű címhasználattól)
- Fizikai elérhetőséget is tartalmazzanak az eDM-jeink (cím, telefonos elérhetőség)
- Tartsuk a levélméretet 200 kB alatt
- Leiratkozó linket tartalmazzon a levelünk (30 napig éljen legalább a kiküldés után)
- A kreatív tartalmazzon a brand-szabályoknak megfelelő logót, tükrözze az arculatot és legyen összhangban a weboldallal
Mit NE tegyünk?
- Ne használjunk tipikusan spam-ekre utaló kifejezéseket (pénzvisszafizetés, ingyenes, ajándék stb.)
- Kerüljük a túl élénk színeket a sablonban (piros, rikító zöld stb.)
- Ne alkalmazzunk nagybetűs tárgysort
- Többszörös írásjeleket, nagybetűs „KLIKK IDE” feliratokat ne használjunk (…, !!!)
- Rendezett html-kóddal dolgozzunk
- A tartalom és a tárgy legyen összhangban
- Ne csatoljunk lehetőleg semmit közvetlenül a levélhez, főleg ne futtatható vagy tömörített állományokat
Most, hogy levelünk sikeresen átjutott a spam filteren érdemes a tárgyával is foglalkozni kicsit. Ugyanis ez az a része, amely szinte önmagában egyedül felel a megnyitásért. Érdemes tudatosan és jól megválasztani.
Vegyük hát sorra itt is a javasolt és kerülendő megoldásokat.
TÁRGY
- Tömören fogalmazzunk (csak az első 35 karaktert jelenítik meg az e-mail kliensek)
- Használjunk kérdést
- Legyen egyértelmű ki a feladó, mi a termék
- Alkalmazzunk szűkebb időkorlátot, ezzel is cselekvésre buzdítva az olvasót
- Figyelemfelkeltő, de mindenképpen tartalom-specifikus és tárgyat válasszunk
Mit NE tegyünk?
- Kerüljük a speciális karakterek használatát
- Számokat lehetőleg ne tegyünk a tárgyba
- Tartózkodjunk a csupa nagybetűs szavak használatától
- Lehetőleg ne használjunk perszonalizációt a tárgyban