2016. júniusának elején számoltunk be a blogban arról, hogy az Instagram fokozatosan bevezeti a céges profilokat. A legfőbb különbség a magánprofilokhoz képest az analítika megjelenlése, az alkalmazásból indítható poszt promóció és egy contact gomb voltak. A kérdés csak az volt, hogy mikor lesz ez elérhető (és ehhez kapcsolódóan egy másik, hogy mikor lesz majd kötelező). Ebből a cikkből megismerheted, hogy mik az üzleti Instagram profilra váltás lépései, amikor pedig elegendő adatunk lesz, bemutatjuk az újonnan bevezetett analítikai eszközök lehetőségeit is.
1) Üzleti profilra váltás kezdeményezése
Eleinte a profilok tulajdonosai nem kezdeményezhették a váltást, csak akkor történhetett meg, ha az alkalmazásban felugrott az ablak a lehetőséggel. Mostanra elvileg már minden profilnál megjelent az átváltás lehetőségek a jobb felső, fogaskerékkel jelzett “Options” menüpont “Switch to Busniess Profile” pontjában.
2) Összekötés Facebook oldallal
Természetesen, akár az app dobta fel, akár aktívan mi kezdeményezzük a váltást, az ezt követő lépések ugyanazok. Először is kéri a vállalkozás Facebook oldalával történő összekötést. Sokan nyilván ezt már korábban megtették, hogy átosszák az Instagramos tartalmat a Facebook oldalukra is, ez esetben ez csak egy megerősítés, viszont ezen végig kell menni mindenképp.
3) Üzleti profilhoz további adatok megadása
A következő lépésben bekérik a vállalkozás kapcsolati adatait, melyek megjelennek majd az üzleti profilon. Nem egy hosszú kérdéslista: e-mail cím, telefonszám és postai cím. Ezeket a profil leírásunkban tüntetik fel: amikor a felhasználók a ‘Contact’ gombra kattintanak, akkor az app felajánlja, hogy telefonálhatnak, e-mailt írhatnak, vagy meghívja az alapértelmezett navigációs alkalmazást a megadott címre vezetéshez.
Készen is van! Mi változik?
Ennyi a beállítás. Az ‘Options’ menüben, ugyanott, ahol kezdeményezni lehet az üzleti profilra váltást, vissza is lehet váltani személyes profilra (ezt mi még nem próbáltuk ki). A napi használatban semmilyen különbséget nem fogsz tapasztalni a posztolásban. A poszt promóciós lehetőség gombját eléggé a kezünk ügyébe rakták, de mint ahogy a Facebookon is érdemesebb a részletesebb beállításokat lehetővé tevő kampány menedzsert használni, úgy az Instagram kampányokat is érdemesebb azon keresztül indítani. Ha azonban nincs szükség túl szofisztikált beállításokra, vagy gyorsan kell elérést varázsolni egy posztnak és nem vagyunk gépközelben, akkor hasznos lehet az instant kampányindítási lehetőség.
Fontos tudni, hogy onnantól látunk statisztikákat a posztok eléréséről, hogy váltottunk üzleti profilra, tehát visszamenőleg nem. Amint összegyűlik elég adat néhány, általunk kezelt profilról, egy posztban a megnézhető adatok részletességéről, hasznosságáról is részletesen beszámolunk majd.
Comments are closed.