Egyre több területen találkozhatunk már a generatív mesterséges intelligencia kínálta eszközökkel, beleértve akár a gasztronómiát is. Milyen új lehetőséget kínál az AI az étteremtulajdonsoknak? Hogyan készíthetünk segítségével online étlapot és mi lehet a buktatója? Most következő cikkünkben ezen a témán rágjuk át magunkat!
A DoorDash tanulmánya szerint azok a vállalkozások, akik az online étlapon fotókkal együtt mutatják be a náluk elérhető ételeket, 44%-kal magasabb havi bevételt realizálhatnak Ugyanakkor nem minden étteremtulajdonosnak van arra ideje, költségvetése vagy tehetsége, hogy profi képekkel felturbózott étlapot készítsen vállalkozásának.
Itt jöhet képbe a New York-i székhelyű Lunchbox AI, ami az OpenAI DALL-E 2 rendszerével együttműködve segíti az éttermeket, hogy elkészíthessék saját dekoratív étlapjukat a generatív AI-jal. Mit kell ehhez tenniük? Először is fontos, hogy megadjuk
- A menüben megjelenő ételek pontos leírását, amit kiegészíthetünk azzal, hogy
- mi legyen a háttérben (itt elereszthetjük a fantáziánkat is és akár egy űrben lebegő pizzát is elkészíthetünk) valamint azt is beállíthatjuk,
- milyen stílusban (képregény, festmény stb.) jelenjen meg az adott étel.
Bár az étteremtulajdonosok kérhetnek olyan képeket, amik realisztikusan ábrázolják az étlapon szereplő specialitásokat (a hihetően fotórealisztikustól azért messze vannak ezek a képek is), továbbra is óvatosan kell kezelniük ezeket a tartalmakat, ugyanis kockázatos lehet a használatuk. Miért is?
Az étteremtulajdonsok célja, hogy olyan étlapot készítsenek, ami a legjobban tükrözi vállalkozásuk ételkínálatát. Így nagy problémát okozhat számukra, hogy az AI nem képe teljesen visszaadni a valóságot: ez a vevő lehet, hogy egyszer megrendeli az adott ételt, de utólag jó eséllyel csalódott lesz, és nem lesz visszatérő vendég. Arról nem is beszélve, hogy a vevők gondolkozása és hozzáállása is megváltozhat, ha tudomást szereznek arról, hogy az étlapon szereplő fotók nem a valóságot, hanem annak kivetülését ábrázolják (és ez a jelenlegi képminőség mellett könnyen megtörténhet). Ha pedig valamelyik nagy online ételrendelős oldalon keresztül kínáljuk a házhozszállítást, és nem a saját weboldalunkra töltjük fel a képeket, az oldal szabályzatát is megsérthetjük azzal, hogy nem valóságnak megfelelően mutatjuk be a kínálatot
A Lunchbox vezérigazgatója, Nabeel Alamgir elárulta, hogy az az AI Food Generatorral az indulás után négy héttel a felhasználók 175 millió képet készítettek el. Hogy ezek laikus érdeklődők vagy valódi étteremtulajdonosok volt, kérdéses, ahogy az is, hogy ebből hány olyan fénykép van, ami ténylegesen megjelent egy-egy étlapon. Mindenesetre, ha nem épp egy tengerparton koktélt szürcsölő ananász megalkotásán ügyködünk, érdemes nyitott szemmel végignéznünk az elénk kerülő online étlapokat (is).
Kíváncsi vagy, mire képes még a generatív mesterséges intelligencia? Akkor előző blogcikkeinket neked ajánljuk!
Comments are closed.