A gyorséttermek világában az innováció sosem pihen. A McDonald’s és a Burger King nemrégiben ádáz csatát vívott egymással, nemcsak az étlapok és az éhes tömegek megszerzése, hanem a mesterséges intelligencia területén is. A ChatGPT által generált hirdetéseket kihasználva mindkét márka új és izgalmas módon igyekezett megragadni a vásárlókat. Nézzük ki nyerte a 2023-as AI burgercsatát!
A generatív mesterséges intelligencia már most átrendezi a hirdetési piacot, mert lehetővé teszi a kisebb-nagyobb márkák számára, hogy nagy mennyiségben hozzanak létre lenyűgöző és személyre szabott tartalmakat. A brazíliai São Paulói McDonald’s és a Burger King nemrég lecsapott erre a technológiára.
Burgercsata – a leszámolás
A McDonald’s egy out-of-home kampánnyal indította a leszámolást, amelyben a ChatGPT-t kérdezte arról, hogy melyik a legikonikusabb hamburger a világon. A válasz, amelyet büszkén mutattak be egy óriásplakáton, a Big Mac-et hirdette ki méltó győztesnek. A hirdetés a szendvics történetét, sőt, a világvaluták vásárlóerő-paritásának mérésében (lásd a híres Big Max Index) betöltött jelentőségét is bemutatta. Hogy reagált erre a Burger King? Gyors válaszként ő is feltette saját kérdését a ChatGPT-nek: És melyik a nagyobb? Az AI által generált válasz szerint a Whopper érdemli ki a nagyobb burger címét mérete és összetevői alapján. Mindkét mestereséges intelligenciával elkészített, logókkal ellátott óriásplakát az egyes márkák színvilágát tükrözte.
A burgercsatát a népszerű Subway se hagyhatta szó nélkül, így a márka által a ChatGPT-nek feltett kérdés alapján persze gyorsan kiderült, hogy a két nyertes hamburger kisebb méretű, mint egy hagyományos, 30 centis Subway szendvics. (Ez a plakát már nem került São Paulo utcáira, a Saatchi & Saatchi csak egy mockupot készített az angolra lefordított, kiegészítve a Subway válaszával.)
AI által generált hirdetések hatása
Az AI által vezérelt kampányok hatékonyságának felmérése érdekében a McDonald’s és a Burger King óriásplakátjait a System1 Test Your Ad platformjának vetette alá a The Drum. Talán nem annyira meglepő módon mindkét hirdetés ugyanazt a 2,9 csillagos pontszámot kapta – elvégre ugyan azzal az ötlettel és alapvető kivitelezéssel futottak. Bár ez a pontszám meghaladja az out-of-home hirdetések brit átlagát (2,4 csillag), azt jelzi, hogy a mesterséges intelligencia által generált hirdetések még nem hoznak érzelmileg hatásos eredményeket.
A közönség reakciója
A mesterséges intelligencia bevonása a szövegírásba egyelőre nem váltott ki nagy érdeklődést a vásárlók körében. Az AI által generált szövegek nem voltak feltűnőek, az olvasók a hirdetéseket egyszerű termékre vonatkozó állításként értelmezték – azt alapján gondolták jónak vagy kevésbé jónak, amennyire általában kedvelték a márkát.
Mit tanulhatunk ebből? Bár a marketingesek értékelhetik a friss ötleteket és a frappáns válaszokat, a közönség fogadtatása gyakran eltérő: az átlagfogyasztó nem biztos, hogy ugyanúgy lelkesedik az AI által generált tartalmakért. Végső soron a mesterséges intelligencia értékes eszköz marad, de az emberi kreativitás és az érzelmi kapcsolat továbbra is alapvető fontosságú az erőteljes márkaüzenetek kialakításában. Ahogy a küzdelem folytatódik, az igazi győztesek azok lesznek, akik hatékonyan ötvözik a mesterséges intelligencia erejét a történetmesélés művészetével, ezzel ragadva meg a fogyasztók figyelmét.
Milyen újdonságokkal kecsegtet számunkra a generatív AI? Ha érdekel a téma látogass el oldalunkra és olvasd el erről szóló blogcikkeinket!
Forrás:
https://www.adweek.com/brand-marketing/fast-food-brands-duel-with-chatgpt-generated-ads/
https://www.thedrum.com/opinion/2023/06/14/mcdonald-s-v-burger-king-who-wins-the-ai-burger-battle
Comments are closed.